måndag 5 oktober 2009

Guldfiskminne

Vad händer i korridoren på väg till skrivaren?
Föranlett av en mailkonversation på jobbet i förra veckan har en epidemi kommit till kännedom som förefaller ha spritt sig som en löpeld från kontorslandskap till kontorslandskap och från företag till företag. För mig är denna spridning en stor lättnad. Det innebär att jag inte är ensam om att bära denna smitta. Här följer en kort beskriving av hur sjukdomen artar sig. Kan vara med små skiftningar. Men alltid upprepade gånger:

Jag sitter vid mitt skrivbord på jobbet. Har färdigställt ett dokument. Trycker på print. Reser mig upp, lämnar mitt skrivbord för att gå korridoren ner och hämta utskriften. På vägen till skrivaren passeras fikarummet. Ah, en kopp kaffe hade smakat gott. Häller upp en kopp kaffe. Fyller på med mjölk från kylen på vägen ut från fikarummet. Åtevänder till mitt skrivbord. Sätter mig ner. Sippar på kaffet. Ingen utskrift med mig...
Vad händer där?

Blubb Blubb...

Inga kommentarer: