söndag 26 juni 2011

Midsummer in the City

Totalt 23 timmars arbete under midsommarafton och midsommardagen. På förhand var jag helt säker på att midsommar var cancelerat i år. Men det blev riktigt bra i slutändan. Först ställde vi till med en rejäl midsommarlunch på jobbet. På kvällen var det, tack och lov, fler än jag som satt kvar i stan. Det blev midsommar-, födelsedags- och inflyttnings-firande hos Packe och Sanna. Komplett med sill, potatis, nubbe, grill (ja på stadsvis då, ugnsgrillade revben) och ett dussin dåliga och sämre snapsvisor komponerade av Packe och David... För mig blev det ett ganska kort midsommarfirande, men gott, mysigt och trivsamt var det.På midsommardagen runt 20-snåret, ringer Rob när jag i sitter på spårvagnen på väg hem. Han säger, "Jag vill ha dig på Red Lion. Nu!". Precis då stannar min spårvagn på Mariaplan precis utanför nämnda pub. Så jag svarar "ok", stiger av vagnen och kliver in på puben minuten innan Rob och syskona Magnusson (på väg hem från Brännö) hinner dit... Så fick man någon slags smak av midsommardagen också. 23 timmars arbete. Ändå. En bra midsommar.

Inga kommentarer: