onsdag 7 mars 2012

Att bli en Driftkucku - Schlagerfinalen 2012

Melodifestivalen 2012. Finalen.
Finalfältet är klart. Globen är nyputsad. På lördag äter halva Sveriges befolkning Taco's framför TV'n. Det har blvit dags att kora vinnaren i Melodifestivalen 2012. Så här tror jag att det går:

1. Loreen: "Euphoria"
2. Danny Saucedo: "Amazing"
3. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern: "Jag reser mig igen"
4. Molly Sandén: Why am I Crying"
5. David Lindgren: "Shout i out"
6. Björn Ranelid feat. Sara Li: "Mirakel"
7. Ulrik Munther: "Soldiers"
8. Top Cats: "Baby Doll"
9. Dead By April: "Mystery"
10. Lisa Miskovsky: "Why start a fire"

O här kommer Melodifestivalen 2012 topp 10 - om katten själv får välja:

1. Loreen: "Euphoria"
2. Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern: "Jag reser mig igen"
3. Björn Ranelid feat. Sara Li: "Mirakel"
4. Carolina Wallin Perez: "Sanningen"
5. Lisa Miskovsky: "Why start a fire"
6. Molly Sandén: "Why am I Crying"
7. Mattias Andréasson: "Förlåt mig"
8. Sean Banan: "Sean den förste banan"
9. Ulrik Munther: "Soldiers"
10. Timoteij: "Stormande hav"

Tjoflöjt!

Inga kommentarer: