söndag 26 mars 2023

Mamma Mia - the no story


Krogshow. Mamma Mia - The Party. Rondo, Göteborg. 24 mars 2023.

Jag kan köpa och förstå konceptet. A for effort för miljön de skapat i lokalen, verkligen snyggt och härlig Greklandskänsla rakt igenom. Maten är bra. Sevicen är trevlig. Men själva showen, nä jag vet inte. En handling tunnare än en skör tråd, rörigt och flamsigt. Dessutom satt vi med skymd sikt bakom en pelare. Ok, jag är inget ABBA-fan - känns som att det är ett måste för att man skall gå igång på detta. Trodde ändå att jag skulle ryckas med av att höra låtarna live i ett sådant här format, men icke. Däremot håller verkligen den senare delen av namnet på showen vad det lovar, The Party. För direkt efter avslutad show förvandlas verkligen lokalen till ett stort party, 70- och 80-talsmusik, det dansas högt och lågt, till med jag svängde mina lurviga. Så en rolig kväll blev det sannerligen. Men, Mamma Mia, showen är verkligen inte värd den ohyggliga prislappen.

Inga kommentarer: