söndag 14 mars 2010

Botox

Så var Melodifestivalen 2010 över. En festival som gått lite på tomgång med ett koncept som börjar spela på sista versen. Överlag ganska medelmåttig klass på bidragen, men trots det så var det mestadels ett gäng hyfsade låtar som gjorde upp i gårdagens final.

Anna Bergendahl tog hem hela tjottaballongen. Vann rätt låt då? Tja... kanske... Måste vara första gången någonsin som jag inte riktigt hade någon personlig favorit i finalen. Jag hade tippat Anna som segrare i vart fall. Men känner, så här efteråt, att Fakiren borde ha vunnit. Mitt tips var, för övrigt, inte så illa pinkat va? Hade det inte varit för att jag bytt plats på tvåan och trean så hade jag prickat plats 1-6.

Roligast i finalen var annars botox-buckliga Sylvester Stallone's inledning där han, förutom att han fick göra reklam för The Expandables inför 3 miljoner TV-tittare, presenterade programledarna Dolph, Christine och Mens. Mens Zlemmerlöv. Humor...

Ett tag trodde jag att Sly stegade in på scen i mellanakten också. Men det var visst bara lika buckliga Kikki Danielsson...

Att Kung Pontare var med på ett hörn i mellanakten var, så klart, också en bonus.

Det ryktas om att det skall blir 10(!?) deltävlingar nästa år. Hoppas det bara är ett rykte. Någon måtta får det vara, tycker t.o.m. en schlageridoiot som jag.

Inga kommentarer: