söndag 28 mars 2010

Matchens lirare

Jag har aldrig haft ett enormt brinnande fotbollsintresse, även om det växt sig större de senaste åren. Visst är det kul att se en fotbollsmatch då och då, både live och på TV. Visst är det roligt att tippa med polarna. Men på det stora hela sträcker sig mitt intresse för fotboll framförallt till landslagsfotboll, och då ska Sverige vara ena laget. Ligorna i respektive land är totalt ointressanta, och Allsvenskan är inget undantag. Mitt kunnande om spelet är dessutom ännu mindre än intresset för sporten.
Med denna vetskap ska ni nu få höra dagens stora händelse i mitt och fotbolls-Sveriges liv: Jag hade äran att ingå i den kvintett (eller juryn om ni så vill) som utsåg matchens lirare i 4-0 matchen mellan HBK och ÅtvidabergÖrjans Vall i Halmstad. Efter sponsor-middag med sponsor-öl, sponsor-snaps och sponsor-whiskey till kaffet bestämde vi oss för ge Halmstads nr 10 och Åtvidabergs nr 7 den eftertraktade(?) titeln. Därefter fick jag den stora äran att för första gången beträda en Allsvensk fotbollsplan (ja, jag är en av de svartklädda mitt på bilden). Inte för att dela ut priset, men för att föreviga det med kamera i hand.

Vad spelarna hette? Ingen aning. Men nr 10 i HBK gjorde första målet och nr 7 i Åtvidaberg var grym på att lägga frisparkar. Så Grattis nr 10 och nr 7. You were choosen.

1 kommentar:

Bluesbrother sa...

Antar att nr 10 är Anel Raskaj och nr 7 är Kristian "Pligg" Bergström... men inte säker men ganska säker trots att detta inte är mina lag direkt.