tisdag 1 februari 2011

Wo-oh-oh-oh-Wonderchild!

Vad jag missar under min semester:
Regn. Gråväder. Kyla. Isiga gator. Snö. Arbete. Härligt!
Men jag missar även de två första deltävlingarna av årets Melodifestival. Ok, jag överlever det. Jag kan till och med sträcka mig så långt som att det inte rör mig så mycket i ryggen alls (leve SVT Play!).
Men en kommentar till kommande Schlagercirkus är ju trots allt på sin plats:
Ett på förhand lite blekt med ändå rätt ok startfält. Ett gäng gamla Schlagerrävar som Sanna Nielsen, Elisabeth Andreassen, Shirley Clamp och, inte minst, Linda Bengtzing är med för 17e gången. Melody Club, Dilba och Brolle får håll 90- och 00-talspopens fana högt. Sedan finns givetvis diverse Idol och Fame Factory-deltagare utspridda i startfältet. Dessutom kryddas hela spektaklet med Lasse Stefanz och Babsan!?! Själv hoppas jag stenhårt på fantastiske Christian Walz och Backyard Babies Nicke Borg. Men jag tror att hela gänget kommer få se sig överkörda utav förra årets smetigaste tuggummi-artist: Erik Saade. Möjligtvis med konkurrens från Danny och The Playtones.

Men men. Facit får vi i mitten på mars.
Nu koncentrerar vi oss på Cubaton istället!
http://open.spotify.com/user/ante_ret/playlist/0MkWQg9XBZYStSBA8IgQug

Vamos a bailar!

Inga kommentarer: