torsdag 12 juli 2012

Lasse har hittat sitt format.

Konsert. Lars Winnerbäck. Stage of Joy, Putte i Parken. 7 juli 2012.
Jag har sett Lasse Winnerbäck ett antal gånger live tidigare. Han har ett rykte om sig att vara en sjujäkla liveartist. Jag har aldrig varit imponerad. För mig har han alltid varit bäst på skiva. Inför denna turné laddade han upp två sätt. 1 - genom att fimpa sitt gamla band Hovet för ett slags "All star"-band. 2 - genom att inte släppa något nytt material. Vet inte om det beror på dessa två antiteser i uppladdningen. Men plötsligt verkade det som att Winnerbäck har hittat sitt format. Plötsligt förstod jag mannens storhet. Det nya bandet är hårdare och rockigare. I brist på nytt material så blir det ju bara en massa favoriter. Till detta bjuds en konstnärlig och mycket läcker projicering i bakgrunden. Rätt vad det var hade Lars Winnerbäck och hans nya band bjussat på den absolut bästa konserten på hela Putte i Parken 2012. Plötsligt förstod jag mannens storhet. Ingen är gladare än jag.

Inga kommentarer: