söndag 12 mars 2017

Glad Panda đŸŒ

Stand up Comedy-förestÀllning. Henrik Schyffert: Var inte rÀdda. Halmstad Teater, 10 mars 2017.
I min vĂ€rld Ă€r Henrik Schyffert en av modern tids bĂ€sta svenska komiker. Kanske till och med den bĂ€sta. Det Ă€r han för att han tar humorn pĂ„ allvar. Med det menar jag att han verkligen bygger sina texter pĂ„ att smĂ„tt genialiskt hantera allvarliga och aktuella Ă€mnen med pricksĂ€ker humor utan att tramsa bort det. Bitvis stĂ€mmer detta Ă€ven in pĂ„ denna senaste show "Var inte RĂ€dda" som jag i fredags bevittnade pĂ„ ett fullsatt Halmstad Teater. Dock Ă€r det ocksĂ„ sĂ„ att bitvis blir det, förvĂ„nande nog, just allt för tramsigt, obsceniteter och simpla könsskĂ€mt. Inte alls Schyffertskt sĂ„ som jag ser det, och det gĂ„r inte alls hem hos mig. Nej, det Ă€r som bĂ€st nĂ€r han bottnar i allvaret och bygger sina skĂ€mt pĂ„ aktuella politiska inlĂ€gg, sjĂ€lvkritik och samhĂ€llets rĂ€dslor och oro. SĂ„ summa summarum: bitvis plumpt trams, bitvis seriöst bra och tĂ€nkvĂ€rd humor. Var inte rĂ€dda att gĂ„ och se förestĂ€llningen (dĂ„ förstĂ„r ni Ă€ven rubrikenđŸŒ).

Inga kommentarer: