lördag 24 januari 2009

Up n' coming

Jag gillar P3 Guld-galan (gick av stapeln för precis en vecka sedan i Scandinavium, Gbg). I dessa galna galatider som det så alltid är i januari-februari (Guldbagge-galan, Grammis-galan, Häst-galan (?), Idrotts-galan, Oscars-galan, Rockbjörnen, Alla-kommersiella-radiostationer-galor und so weiter...) så vågar P3, precis som på radion, släppa fram den musik de själva tror på. Mitt bland alla storstjärnor och hitmaskiner kan de släppa fram en artist på scen som inte gjort så mycket väsen av sig tidigare. För 2 år sedan fick de mig att upptäcka Juvelen. I år var det dags för John ME. Lyssna på Love is my Drug (och även de andra låtarna för den delen) på http://www.myspace.com/johnmemusic. Grymt. Jag är inte förvånad om han själv är nominerad under ett antal av alla dessa galna galor 2010.

Vidare i musiken värld. U2's första smakprov från nya plattan har kommit. Get on your boots är väl knappast det bästa detta ypperliga rockband släppt ifrån sig. Men det är sköna gitarrer, det rockar och luktar lite Achtung Baby igen. Ska bli spännande att höra resten senare i år. Också hoppas vi förståss på Ullevi...

När jag ändå håller på kan jag ju passa på att rekommendera Christian Walz nya skiva The Corner också.

I morgon OasisScandinavium.

Inga kommentarer: