tisdag 10 maj 2011

Europa dansar och ler... eller inte.

Ikväll drar det igång. Eurovison Song Contest 2011. Inte ens jag orkar bry mig. Men ändå för alla som inte bryr sig, följande länder tror jag kommer slåss om totalsegern i Düsseldorf på lördag.

Norge - Glada afrikarytmer med Disneykänsla.
England - Återförenat boyband (Blue) med oerhört välproducerad och proffsig låt. Eric Saade, gå och lägg dig.
Frankrike - Pampig och mäktig Opera-låt med Tommy Körberg-känsla.

Ett varningens finger även för Finland, Irland, Aszerbadjan och värdnationen Tyskland. Hade det inte varit för den extrema propagandan i Vitrysslands bidrag så hade defintivt de också varit med i leken. Dessutom har Italien en annorlunda och väldigt bra låt i sin comeback i tävlingen.
Sverige då? Om det blir final blir jag förvånad om Saades cyniska Eurovision-produkt klarar sig upp på övre halvan av resultatlistan. Jag ger honom en 14e plats.

Inga kommentarer: