fredag 20 maj 2011

Vad har du gjort Veronica med dig själv? Situationen är så sjuk.

Konsert. Veronica Maggio. Lisebergs Stora Scen. 20 maj 2011.
"Göteborg! Vad är det som händer?!?!" Det är det först Veronica Maggio utbrister från scen efter att hon avverkat första låten av kvällens spelning på Liseberg. Hon var, minst sagt, överrumplad av den enorma hysteri och publiktillströmmning som rådde. Tror inte att någon rikitgt var beredd på detta. Veronica har blivit stor. Riktigt stor. "Nu vet jag hur Håkan Hellström känner sig, varje dag" fortsatte hon. Tror hon för börja vänja sig vid detta själv också. Och det var verkligen Håkan-hysteri. De fick t.o.m. stänga entrérna till nöjesparken pga publiktrycket.

Konserten i sig är sedan helt okej. Jag tror att om någon månad när de tajtat till det hela kan det bli helt fantastiskt. Jag gillade hennes senaste platta "Satan i Gatan" omedelbart, men det slår mig under konserten vilken ofantligt bra skiva det faktiskt är. Konserten lutar sig, framförallt, mot de nya låtarna, och inte mot de gamla som oftast är brukligt. Det hörs tydligt att det är Christian Walz som ligger bakom produktionen och arrangemangen i det nya materialet, och det är grymt effektivt popsnickeri. Så mitt råd till Maggio inför fortsättningen av turnén är: våga förlita dig ännu mer till senaste plattan. Den håller hela vägen ut.

Inga kommentarer: