fredag 25 augusti 2017

Still Boppin'


Konsert. The Boppers. Lördag 26 augusti 2017.
The Boppers. Mitt livs första idoler. Jag var 5-6 år, i pappas skivsamling fanns deras första LP "Number 1". Jag lyssnade på Mr Bassman, Good Night Sweetheart och diggade deras svängiga boppande. Hemma hos min morbror fanns deras andra fullängdare "Keep on Boppin'". Det var den och framförallt låten "Tick Tock" som fick mig golvad på riktigt. Bandet såg ju så otroligt häftiga ut på omslaget också, i sina röda och matchande kavajer. Jag funderade mycket på varför en av bandmedlemmarna inte hade fått en röd kavaj som de övriga, utan hade en vit... Så småningom skänkte morbror skivan till en överlycklig 5-6åring, så att den kunde lyssnas sönder. I år fyller Bopprarna 40 år och är still going strong. När de nu är ute på 40-årsturné och möjligheten fanns att få se bandet live kunde jag ju inte missa chansen. Imorgon är det dags - let's go back to the hop!

Inga kommentarer: