lördag 30 juli 2022

Pang Boom KRASCH!

Konsert. Rammstein: European Stadium Tour 2022. Ullevi, Göteborg. 29 juli 2022. 

Absolut den fetaste scenen och häftigaste scenshowen jag sett sedan U2s Popmart Tour 1997. Det smäller och det eldas och det låter. Gott så (fast mitt i allt det storslagna hade de itte-bitte-små storbildsskärmar, eller småbildsskärmar då. Obegribligt). Men utöver det så fungerar det inte för mig. Konserten blir på något sätt som ett enda långt skramlande och mullrande. Inte en de låtarna som jag faktiskt känner igen och gillar lyfter, de blir snarare sämre än bättre live. Så totalt sett, trots bomber och granater, blir det ganska tråkigt. Men det är ju bara jag, vet att det är runt 160 000 andra som tycker precis tvärtom. Med andra ord kan de Tyschka industrirockarna vända hem till Deutschland ganska nöjda med sitt tredagars-jobb i Göteborg.

Inga kommentarer: