söndag 29 juni 2008

Namngivning, High Chaparall, Xbox 360 vs. Commodore 64... o plötsligt så händer det! i Mellbystrand?!

Den gångna helgen har spenderats i Laholm och Lund.

Det var namngivning för Cillas och Zoltans söta lilla dotter i lördags i Lund. En liten, fin cermoni som var tänkt att hållas utomhus, men den svenska sommaren tvångsförflyttade 37 personer in i Cillas och Zoltans 90 kvadrats hem. Vilket gick väldigt bra. Klara Tekla Perlhagen är numera officiellt Klara Tekla Pelhagen. En mycket trevlig tillställning och ett känslosamt tal från Cilla till sin dotter. Fint.

Kvällen tillbringade jag, Jeppe och Krille på Annabelle's mysiga bakgård i Laholm. Kvällen till ära var det verkligen High Chaparall i köket och jag fick, för första gången i mitt liv, sända tillbaka maten då den inte var färdiglagad.... När den väl kom tillbaka var den dock lika bra som det brukligt är på denna restaurang. Efter några öl avslutade vi kvällen med varsen Irish Coffee, som innehöll mest coffee och misstänkt lite Irish. Nja, får hoppas att den sommarpersonalen jobbar in sig tills nästa gång man hamnar där. Brukar bli några gånger per sommar...


Jeppe och Krille på Annabelle.

Senare samma kväll. Doggystyle. No further questions...

Söndag förmiddag tillbringades sittandes i familjen Melanders trädgård. På eftermiddagen körde vi minigolf i Mellbystrand. Det är faktiskt hel osannolikt vad dålig jag har blivit på denna aktivitet. Jeppe vann med 23 (!?) slag över mig. Fan vet om inte Filip, 4 år, dessutom var vassare än jag var... Får bli träningsläger framöver...
Efter golfen gick vi ner till stranden för att undersöka ett rykte vi hört. Ryktet visade sig ha väldigt hög sanningshalt. Någonting har hänt i Mellbystrand. Det har öppnat en restaurang på stranden. Detta som varit helt stört omöjligt att får tillstånd till de senaste 25 åren...
Hur som helst, det såg mycket trevligt ut och här kan mycket väl tänka sig att smutta på ett glas rosé en varm sommarkväll framöver.

I övrigt veckan som gått:
Halvårets största och sista projket på jobbet avslutades i torsdags efter fyra 10-12 timmars-dagar. Men bra gick det! Gött.

Packe och Robban har kommit hem från sina respektive EM-resor (på svenskafans.se kan man beskåde en del av de båda åstadkommit i Österreich) och jag kamperade ihop med dessa båda herrar och Micke under de båda semifinalerna i EM. Semifinal 1 (Tyskland-Turkiet) avnjöts med en hamburgertallrik på Plain Kitchen medans semifinal 2 (Spanien-Ryssland) sågs på hemmaplan hos Packe med födelsedagstårta. Packe uppvaktades för övrigt med ett Tutt-memory som blev väldigt uppskattat. Jag fick här också bekanta mig med fotboll på Xbox 360. Oerhört komplicerat. Tacka vet jag Commodore 64. Det var bättre förr...

För någon timme sedan vann Spanien finalen mot Tyskland. Kul att spanjorerna tog det.
Så var EURO 2008 över.

O bara en vecka kvar till semestern, som rivstartar med Bruce Springsteen på lördag. Dags att börja sjunga upp sig.
2 dagar därefter bär det av mot årets tennisvecka i Båstad.
Semesterlunken har redan infunnit sig efter den gångna helgen. Får göra mitt bästa för att bibehålla känslan veckan ut...

Inga kommentarer: