onsdag 25 februari 2009

Ante tippar Melodifestivalen 2009: Deltävling 4.

Ursäkta mig. Men vad är det här för jäkla skit!

Till final i Globen:
Agnes och Anna Sahlin & Maria Haukaas Storeng

Till Andra Chansen:
Thorleifs och Susanne Alfvengren

Deltävlingen som gud glömde. Omöjlig att tippa. Fullkomligt makabert startfält. Det enda som känns givet är att Agnes minst går till andra chansen. Malena Ernman samt Sarah Dawn Finer ställer bägge upp med pop/opera-kombinationer skrivna av Fredrik Kempe. De kan mycket väl gå till både final och andra chansen. Jag gissar på att svenska folket tröttnat på Kempes låtsaspampiga pop och röstar på trygga oldiesarna Thorleifs och Alfvengren istället. Star Pilots? Ja, fan vet om inte t.o.m. dem kan skrälla... Så här på förhand så vore det bästa om ingen gick vidare från denna deltävling i Malmö.

Deltävling 3 förra veckan var ju en desto muntrare föreställning då. Dels prickade jag in 3 rätt av 4. Rickfors blev dessutom 5a, som jag tippat till andra chansen. Dels var 7 av 8 låtar oväntat bra (Rickfors undantaget). Rigo & Röda Räven och Maja Gullstrand flirtade skönt med 50-talet (Rigo belönades ju med en biljett till andra chansen), Velvet drog av en rolig Kylie-ripoff, Molly Sandén imponerade med sin sång och har en låt som säkert kan lyfta med tiden. BWO körde en powerballad iklädda rymdoveraller och E.M.D. kommer bli riktigt, riktigt giftiga i finalen. T.o.m. Petra Mede gjorde bra ifrån sig. Hade lämnat hysteria hemma och agarede mycket lugnare och mer avslappnat.

Om jag själv ska kunna se spektaklet på lördag måste jag snart ta ett beslut då min Telvisionapparat helt lagt av. Plasma? LCD? HD-ready? Full HD? HDMI? USB? 32 tum? 37 tum? 40 tum? 42 tum? Tjock-TV? Platt-TV? Reparera? Snacka om i-landsproblem...

2 kommentarer:

Bluesbrother sa...

Du vet var du kan låna TV, men minst 50" gäller väl om du ska handla, eller?
Sedan tycker jag nog att du kan klassa Rickfors rock till godkänd det fanns de som var sämre förra veckan.
Kan coacha dig genom elektronikdjungeln om du vill, gjorde detsamma förra veckan med herrskapet på Skolvägen i Sjömarken.

Ante sa...

Tackar.
Var på väg att ringa dig igår kväll för teknikrådfrådgivning.
Bli inte förvånad om det kommer ett samtal mycket snart....