lördag 16 maj 2009

Ett varv till...

53 000 löpare ställer sig idag på startlinjen i årets Göteborgsvarv. Den blå linjen skall åter igen följas i 2,1 mil genom stan. Dårar säger jag. Men jag står vid sidan av och roar mig med att heja på. Så tack alla dårar för underhållningen. O ett stort lycka till önskar jag alla mina lika dåraktiga vänner som ger sig ut längs linjen...

100 000 000 miljoner TV-tittare över hela Europa kommer ikväll bänka sig framför TV'n när Eurovison Song Contest kör ett varv till. Malena Ernmans la-la-låt ska upp till kamp mot Balkans och Östs kompisröstande. Förvånande nog tyckte jag att Ernmans låt var riktigt bra i semifinalen i tisdags, men segern går till Ukraina, Norge, Estland, Azerbaijan, Turkiet eller Grekland. Direktkvalificerade storländerna Frankrike, Tyskland och England är också ovanligt bra.

Må bäste man/kvinna vinna!

Inga kommentarer: