onsdag 12 augusti 2009

Maximum Overdrive...

...heter en skön gammal Stephen King-filmatisering från 1986 (med Emilio Estevez i huvudrollen) som handlar om hur alla tekniska prylar får eget liv och gör uppror mot mänskligheten(broar öppnar sig utan förvarning, bankomater kallar kunderna för "a**hole" och läskautomter förvandlas till elaka prickskyttar). Precis detta (eller typ..) har drabbat mig här och nu. I detta år 2009. Först kraschade TV'n i början på året. Sedan la dataskärmen av. Strax innan semestern var jag ytterst nära att skiljas från min mobiltelefon, men den återfanns på nåder ett dygn senare. Några dagar in på semestern fick jag emellertid, obönhörligen, skiljas från min kamera som fick ett nytt hem på ett kassaband i Frankrike. Och nu, igår, fick min MP3-spelare sig en rejäl dust i både tvättmaskin och torktumlare. Behöver jag nämna att min MP3-spelare mår inte så bra just nu? Tekniken vill mig ont. Tekniken vill mig mycket ont.














Det står ju inget om Mp3-spelare... faktiskt.

2 kommentarer:

Legion sa...

Du överger din kamera alldeles ensam i Frankrike, den kan ju inte ens franska!

Du misshandlar din mp3 på sätt som bara kan beskrivas som tortyr.

Din telefon försöker du lämna i en reception i värsta "lämna bäbis på någons farstu"-stil

Jag kan bara utgå från att din TV och dataskärm utförde någon slags elektronisk harukiri för att själva slippa liknande öden...

Och så har du mage att påstå att tekniken vill DIG ont??

Bluesbrother sa...

Hur är det med kaffebryggaren, eller dog den på fel sida nyåret?