torsdag 20 augusti 2009

Ringrostig

Idag började det nya livet. Det nya friska, starka livet. Efter två ryggskott på ett halvår var det verkligen dags att agera. Har haft genomgång för ett nytt träningsprogram på gymmet. Första gympasset på över ett år genomfördes. Fy för den lede att det bara går att vara så otränad. Helt obeskrivligt jobbigt. Genomsvett av att bara sätta foten innaför dörren på gymmet i stort sett. Gym-instruktören beskrev mig som ringrostig. Jo tack. Det är en lätt underdrift... Men jag gjorde det. O nu känns det helt fantastiskt. Förhoppningsvis blir det minst två pass i veckan framöver som även skall kompletteras med simning. Back to your bridge your evil Ryggskott!

Sing-a-long-kingen.
Hann också med att tränga mig in på Liseberg, i den sköna sommarkvällen, och lyssna till delar av Tomas Ledin's framförande på Stora Scen. Han är i vart fall inte ringrostig. Han må vara gammal i gamet, men snacka om välsmord hitmaskin. Inte många artister som lyckas få Lisebergs-publiken att gunga och sjunga på detta vis. Allsången i "En del av mitt hjärta" skojar man verkligen inte bort. Jag har aldrig varit någon stor beundrare av Ledin. Men. Den gamle sommar-skalden kan. Minsann.

Bra kväll. Både för kropp och själ.

Inga kommentarer: