torsdag 13 november 2008

Friendship is Universal

Så har man tagit sig igenom den andra nostalgitrippen ur TV-historien för året. Efter vårens marathon i Twin Peaks har jag under de senaste dagarna tagit mig igenom vad som i Sverige var säsong 1 av rymdrafflet V. Kort och gott 5 avsnitt. 1 timme 30 minuter vardera. Måste säga att trots daterade specialeffekter och Mike Donovans alldeles för tighta jeans så håller serien fortfarande. Riktigt spännande trots att men sett det förr (det var ju förvisso några år sedan). Nu ska man bara lyckas få vantarna på den betydligt längre säsong 2.
To be continued…

Snart helg igen. Då kommer julen. Jul på Liseberg skall besökas imorgon kväll och det blir Julbord med kunder på jobbet på söndag. Däremellan är det Lottas inflyttningsfest också.

Förra helgen var långhelg för mig då jag var ledig på fredagen. Fram för fler lediga vardagar. Jäkla var skönt. Det var då som V började plöjas igenom, drog runt lite på stan och jagade födelsedagspresent till lillasyster. Blev också inhandlat ett nytt set med köksknivar till mig själv. Kvällen tillbringades med Robban, Packe och Peder med Taco-buffé på Linnés Kök och Bar. Sunkigt ställe men trevligt sällskap. Vi fortsatte i sunkens tecken och drog vidare till Kelleys där Micke väntade. Efter ett antal öl där kunde man runt midnatt beskåda och lyssna till två herrar (Robban och jag själv) springandes, dansandes och sjungandes uppför Stigbergsbacken: ”Det är en vacker dag på Stigbergsliden…”. Tack Håkan! Sedan gjorde vi, enligt Robban, livet surt för tjejen inne i Timebutiken. Vad jag minns så förgyllde vi bara hennes kväll. Korv och folköl (69 spänn för ett 6-pack?! Tjenare!) blev det köpt innan vi fortsatte att försura/förgylla tillvaron för folk. Nu för Lars som för tillfället härbärgerar hos Robban. Väldigt rolig fredagkväll och överlag härlig dag. Som sagt: fram för fler lediga vardagar!

Helgen fortsatte sedan med ett besök hos Putte i Båstad och en fantastisk kalkonmiddag med Max, Nella m.fl hemma hos Lasse och Emma i Laholm. På söndagen firades sedan lillasyster Josefines födelsedag i Ängelholm.

Och någonstans däremellan inköptes det också Biljetter till Bröderna Gallaghers spelning på Scandinavium den 25 januari. Lär ju bli kaxigt om inte annat.

Inga kommentarer: