onsdag 5 november 2008

Gadd damn it!















Eric Gadd med band på turné besökte ikväll Storan i Göteborg. Bevisligen säljer han inte något vidare värst med biljetter nu för tiden då personalen från en stor del av Göteborgs hotell- och mötes-etablissemang blivit inbjudna utan kostnad de senaste dagarna. Däribland jag själv. Gratis är ju gott som bekant, och Storan har en oerhört bra clubscen. Eric Gadd, jag blir inte klok på karl'n. Kan inte med honom på skiva eller radio. Men detta är, trots detta, 3e gången jag ser honom live. O Gadd damn vad det S-V-Ä-N-G-E-R! Vilket driv, vilket gung. Bandet är grymt och pumpar ut en imponerande tight ljudmatta som inte går att värja sig mot. Trots att jag inte har någon vidare koll på Gaddens låtkatalog så svänger det på konstant rakt igenom hela spelningen. Gamla godingen "Bara himlen ser på" akustiskt mot slutet är briljant. Och i övrigt; vilket driv, vilket gung, vilket sväng. Eric Gadd, jag blir inte klok på karl'n.

Inga kommentarer: