måndag 19 maj 2008

...Jaha...

...så var hockey-VM slut. Jaha?


Sverige blev 4a. Jaha?


Ryssland besegrade Kanada i finalen under gårdagskvällen. Jaha?

Sällan har hockey känts mer ointressant på något sätt. Fast det var ändå kul att Ryssarna piskade Kanadickerna på deras hemmaplan....

Som jag mycket riktigt nämnde gick det ju bra för Sverige när Kung Kenny kom tillbaka i spel i kvartsfinalen mot Tjeckien. Sedan fick han huvudvärk (?!) igen och vårat kära Tre Kronor åkte på däng mot både Kanada i semin och storstryk mot de Finska Lejonen i match om 3e-pris.

Vad kanske viktigare var att samtidigt som Tre Kronor spelades ut av Finnarna utspelades det ett slag av den festligare sorten i en lägenhet i Majorna, Göteborg. En sparhund, en badanka med cyklop, en varm dusch, en översvämmad kaffebryggare, ett flertal kannor med grogg, en o annan Sverigetröja med tillhörande halsduk, ett buffébord med kallskuret, pastasallad och snacks, ett par flak öl, en hel del schlagerdunk, god whiskey och ett 20-tal ännu godare vänner hjälpte till att fira in våren, Göteborgsvarvet, min födelsedag och den Syttende maj (Norges Nationaldag - in case you didn't noticed...).

Så vad spelade det egentligen då för roll att tillställningen på Hockeyrinkarna i Quebec bara var ett stort JAHA? Ingen roll alls, så klart....

Så vad ville jag ha sagt med det här? Det var en kul fest i lördags.. typ...

...Jaha?....

Kan också nämna att jag under veckan som gick var på invigningen av Avalon Hotel's uteservering på Kungstorget i Göteborg. Smakfullt möblerat, öppet, luftigt och trevlig kontinental atmosfär. Där kommer man med all sannolikhet hitta en och annan stekare under sommaren, bara det blir väder. Charter meets Loungebar - mitt i GBG.

Provade de nya fina minigolfbanorna i slottskogen igår. Rekommenderas. 74 är ingen bra
score sägs det. Lovar att bättra mig.
Vad säger man...

Kanske... Jaha?!

1 kommentar:

Kastrullis sa...

Blev lite rädd när det bara vankades sport i början, men sen - ja, sjukt trevlig fest! Gör så oftare (och bjud Lotta, så jag kan följa med som floristwannabe! :)