tisdag 6 maj 2008

Piccollo Italy - en italiensk pärla... ... i Halmstad

Firade nyligen min födelsedag tillsammans med familjen på en restaurang som jag mer än gärna rekommenderar. Som nämnts i tidigare inlägg har jag fått smak för den Italienska kokkonsten efter påskens besök i Bergamo. Således besökte vi en Italiensk restaurang denna högtidskväll.
Så har ni vägarna förbi Halmstad, gör ett stopp på Karl XI:s väg 19 och Ristorante Picollo Italy pasta plus. Till trots det långa namnet så bjuder denna krog, med sin enkla atmosfär med sydeuropeisk trämöblering och rödvitrutiga dukar, på glad och klanderfri service och mycket god italiensk mat i väl tilltagna portioner. På det hela taget mycket prisvärt.
Själv ser jag redan fram emot nästa tillfälle jag får chansen att njuta en måltid här igen.
Tänk på att boka i tid under helgerna. Det är populärt också....

Ciao.

Inga kommentarer: